lördag 3 februari 2018




God eftermiddag!
Vaknade tidigt tog en kortare tur med Rex var nog bara jag vaken då.
Vi mötte ett en matte och två hundar.
Just nu är det mycket löptikar här omkring. Det märkas på min kille som har mycket att dofta på.
Glad att han inte mår dåligt av det. Han äter sover lugn inne är nog ganska opåverkad. 
 När vi kom in blev det frukost framför tv för både mig och Rex. Husse sov gott fortfarande.
Vi planerade att vi skull åka till Alby i Tyresö och gå till Nyfors se vackra forsen.




Det donade på rätt bra , vackert att se först gången för gubben kul kunna visa honom .
Sen tog vi en promenad.  På vägen hem tog vi en avstickare till Lidl  köpa lite goda korvar lite annat.
Sen blev det City Gross där dom hade provsmakningar vegetarisk mat provade väldigt god en hamburgare och  taco rätt . Så vi köpte båda två rätterna super goda.


 Dom gjort med svarta bönor 



Kul testa lite nytt. 
Som inte innehåller kött. 

Kram //Theresia


  

6 kommentarer:

  1. Låter som en trevlig promenad :) Jag får också lust att prova på lite mer vegetariskt att äta, men gubben min är inte så förtjust i den idén.. Tror faktiskt det kan vara bra för kroppen med lite mer grönt..
    Himla skönt för er att vovven inte reagerar så mycket på löptikar, kan bli jobbigt annars !!
    Ha det så gott :)
    Kramar <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja finns så manga vackra platser som man vill upplev. Min gubbe lite så med, han blev glatt överraskad smakade. Jag gillar vegetariska rätter brukar gör en lasagne super god . Glad att han inte blir så berörd .
      Kram

      Radera
  2. Det är så vackert vid Nyfors. Har inte varit där på länge nu. Ha det så fint! /Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fint där, ska besöka den till våren och sommaren i år.
      Kramar Theresia

      Radera
  3. Har provat lite olika veg-rätter, men jag tycker allt är ganska smaklöst :) så det är inget för mej. Vackra ställen ni hittar, och bra vandringsleder för både dej och Rex.
    Kram
    Nu ska jag se om jag kan få in den här kommentaren....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du nu kan skriva här inne också . Dom här rätterna fick vi provsmaka i butiken väldigt gott hannars hade jag inte köpa det. Ja mycket underbar ställe . Jag gillar att vandra.

      Vintriga karmar

      Radera