fredag 9 mars 2018

Fredag lite gott till middagen



Fredag igen,
I dag fick vi en god morgon hälsning i skogen av ett rådjur som alla vet låter som dom skäller.
Jag tror att Rex torde det var en hund skällde tillbaka . Jag säger det lika fascinerad varje gång vi möter eller får upplev naturen all djur ljud . Det är verkligen någon för kropp och skälen.
Jag är glad att jag få ta del av det varje dag. Alltid något nytt man upptäcker.


I dag blir det ett besök till affären efter jag ätit lunch .
Tänkte bjud på fläskfilé i dag och råstekt potatis  och en grönpepparsås.
En sallad  på Avokado och tomat och en dressin  senap, citron, olivolja .

Ha en fortsätt fin fredag
 
 
  

4 kommentarer:

  1. Härligt med morgonpromenad i skogen. Häftigt att ni träffade en Rådjursbock och allt gick bra.
    Gott med råstekt potatis med pepparsås och fläskfilé. Det är 70-talets hits🙂
    Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tor han sa god morgon till oss så uppvaktade han en flicka💝🦌 Var väldigt gott vissa rätter hänger kvar ännu🍲

      Kramis💕

      Radera
  2. Har ett rådjur här som står och skäller utanför nästan varje natt. Ha det så fint! /Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej eller så sa han god morgon🦌

      Kramis

      Radera