måndag 21 maj 2018

Sommar lite av varje



Då var jag på plats igen går ett tag i mellan finns så mycket annat just nu.

En nybadad Rex är på bilden. 

Vi har hunnit med lite av varje, jag har oljat in staket och gubben har tapetserat i vardagsrummet.
Och i går åkte han ut till ladet på Tyresö , för at möta upp sina systrar. Dom skulle röja städa så att mäklaren kan komma in hon vill ta bilder och ska besiktiga huset.
Under veckan ska gubben och en av syskonen åka ut med ett släp så dom kan kasta allt kör bort.

Bli skönt få huset till försäljning, båten ska en kompis till oss ta sköt slipper vi tänka på den.

 Taget i dag våran sköna morgon tur.

Jag har fått min andra fästing i livet tur att jag har börjat min vaccination nu.

Lite sommar kläder har jag handlat till mig och gubben.
Grillat har vi gjort mycket både kött , grönsaker och fiks mysigt att göra.
Snart så börja en kurs som jag ska gå med Rex på två gånger.

Lite av varje i mitt och minas liv.

Ha nu en fortsatt skön vecka om vi inte hörs på ett tag igen.
 

3 kommentarer:

  1. Han är så söt din lilla gullegris. Det är så underbart ute nu. Ha det så fint! /Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan inte skriv hos er då alla era blogg sidor är bort. Jag vet inte hur man gör. Om du kan hjälpa gig vore jag tacksam .
      kramis

      Radera
  2. Nybadade Rex är en riktig sötnos. Sköna sommardagar har vi visst gemensamt nu. Skönt för er om allt ordnar sej med hus och annat, sen är det bara att njuta av tillvaron. Här fick jag min 5:e TBE-spruta för l,5 vecka sen. Fästingar finns här nu, men inte så många som man kunde tro efter allt skydd dom har haft av snön. Värmen som är nu är också en fördel, dom vill ha både värme och fukt, men inte torkan som är nu.
    Morgonkram

    SvaraRadera